Nagy Motoros Nyaralás 2009.

2009. július 22., 10:01 [0 hozzászólás]

A változás gyönyörködtet
by Katie

Reggel dupla öltözetben, hálózsákban, fűthető lepedővel felébredni, egy olyan kempingben, ahol még wc-papír és teregetési lehetőség sincsen, majd 8 óra ingyen szauna után egy olyan kis „palotába” megérkezni, ahol 3 étterem, 9 medence, 2 csetreszbolt, egy szupermarket, 2 fagyizó, diszkó és szabadidős park is van, ahol egy szál semmiben is megsülünk, na ez a nem mindegy!! :)
Megvallom, kicsit örülök, hogy elindultunk a Les Marmottes kempingtől, mert bár nagyon olcsó (60 euró három éjszaka), de nincs wc-papír és teregetésre alkalmas fák, ami nagyon megnehezítette a dolgunkat, mert már Tirrenia óta nem mostunk, és eléggé egérszagúak voltak a ruháink. Arról nem is beszélve, hogy rendes kaja sem volt egész Franciaországban, vagy ha volt is, megfizethetetlen. Így nagyon boldog voltam, mikor július 22-én sátrat bontottunk Chamonix-ban. Eléggé korán – 10 órakor – sikerült elindulnunk, ami jól is jött, mert kb 580 km-es út állt előttünk...

Az utat 8 óra alatt sikerült megtennünk. Ezidő alatt élvezhettük az ingyen szaunázás minden „örömét”. Képzeld el, hogy fürdőruhában vagy a strandon 35 fokban, és még így is megsülsz. Na most képzeld el, hogy autópályán vagy motorosruhában, ahol a forró aszfalt köpi a meleget, és még a 140 km/órás menetszél is csak felforrósítja a tested. Nem embernek való, főleg nem 8 órán át... Elég durva volt. Így nem is tudtunk olyan hosszú etap-okat megtenni, mert a meleg teljesen kiszívta az energiánkat. Az olasz pihenőhelyeken sem tudtunk igazán feltöltődni, mert árnyék egy szál se, tűző napon kellett állnunk. Szegény Chris is alig bírt már koncentrálni a nagy hőségben, így egy helyen túl korán fordult le az autópályáról, aminek az lett az eredménye, hogy kb 400 méteren keresztül hátra kellett tolatnia a kb 280 kilós motorral. Elég „vidám”. Annyira sajnáltam szegényt, mert amúgy is majd meghaltunk a melegtől, de ezután a mutatvány után nagyon kivolt a kis drágám. Az is eléggé durva volt, mikor túl korán letértünk az autópályáról a városi utakra és ennek köszönhetően kicsit eltévedtünk. Az olasz kitáblázás enyhén szólva hiányos, a gps meg sok új utat és körforgalmat nem ismert, így csak találgatni tudtuk, hogy vajon merre kell menni.

Végül rátaláltunk a Portofelice négycsillagos kempingre Eraclea di Mare-ban, amit korábban kinéztünk magunknak. Útközben már el is terveztük, hogy nem a sátorállítással fogjuk kezdeni a nagy meleg miatt, hanem inkább egyből bevágódunk majd a kemping valamelyik medencéjébe. Nagyon boldog voltam, amint az impozáns parkolót elnézve (minikertek, szödőkutak, rengeteg virág) azt találgattam, vajon milyen lehet belül ez a „csodaország”. Álmainknak azonban sajnos lőttek, mert közölték velünk, hogy a kemping tele van. Képzelhetitek, hogy mennyire örültünk ennek... Eraclea környéken még 2-3 kemping volt, mi az elsőnél bepróbálkoztunk, és lám: 1400 helyből csupán 1 db volt szabad. Na ezt jól kiszámoltuk, gondoltam... :)

Szavakkal nem is lehet leírni, hogy milyen szép ez a kemping itt, Caorle-ban. Minden egy helyen van, rengeteg a virág és a szökökút. Van melegvíz és wc-papír korlátlan mennyiségben. A fürdők és a wc-k úgy néznek ki, mint a legjobb hotelekben. :) Minden nagyon szép és rendezett: Az utak le vannak betonozva a kempingen belül, az egyes utcák el vannak nevezve, sőt, még forgalomirányító táblák is jelzik, hogy mit merre találunk ebben a hatalmas kempingben. Ha megéhezünk, 3 étterem közül válogathatunk, ha úszni szeretnénk, ott van a tenger (kb 100 méterre) vagy a 9 medence, fagyizni is tudunk, ha unatkoznánk, ott van a szabadidős park diszkóval, minigolffal, gyerekeknek ugrálókkal és játszótérrel, miniautópályával, de hódolhatunk a szabadidős sportoknak is: van röplabda, tenisz, szörf, búvárkodás, minden, amit el lehet képzelni. Ezen kívül van még itt egy wellness centrum is és még sok minden más, amit felsorolni is képtelenség. És hogy még tovább fokozzam: biztonsági őr is van, aki vigyáz a kempingezők értékeire. Na ez nem semmi :)

Mihelyt megérkeztünk, levertük a sátrat rekordidő alatt – 45 perc – majd egy gyors fürdés/hajmosás után a Maxim-ban vacsoráztunk. Az árak – nemcsak az étteremben, hanem más szolgáltatásoknál is – meglepően alacsonyak. Ketten degeszre ettük magunkat 20 euróból, úgy hogy fantát és vizet is ittunk, míg tegnap Chamonix-ban 30 euróért alig kaptunk valamit, az sem volt a legjobb. Nem úgy, mint az olasz konyha, ami szerintem verhetetlen. Én nem tudom mit raknak a pizzába, de még az én vegetariánus pizzám is olyan finom volt, hogy az leírhatatlan. :) Chris calzone-t evett, az is isteni volt :) Vacsi után ellátogattunk az egyik fagyizóba, majd elmentünk sétálni egyet a tengerpartra. Mivel már nagyon fáradtak voltunk, hamarosan elmentünk aludni.